Startsida   Flygfältet   Nyheter   Klubben   Kontakt   myWebLog   Facebook   Karlskoga Flygplats

NYHETER

Klubbnyheter

Publicerad: 2023-05-09
Ny motor

Nu har vår flygmaskin äntligen en ny motor. Flyg försiktigt!

Publicerad: 2021-11-26
Ny avionik

Nu har vår flygmaskin uppdaterad avionik. Uppdateringen består av följande: Garmin GNS 650Xi, 2x Garmin Gi275, Garmin Autopilot GFC 500, GSB 215. Instruktioner till dessa finns i Filarkivet i myWebLog.

Publicerad: 2020-11-01
Flygskola i samarbete med InterNord Flight Training

En glädjande nyhet från oss på Karlskoga Motorflygklubb är att vi fr.o.m. idag har en flygskola efter ett ca tio år långt "uppehåll". Samarbetet är med InterNord Flight Training där vi skolar mot certifikaten LAPL(A) och PPL(A) med möjlighet att läsa flygteori. Vi skolar i vår flygmaskin SE-LGL som är av typen C172. Tveka inte att kontakta oss för mer information!

Allmänna nyheter

Inga nyheter för tillfället.

Är du medlem i Karlskoga MFK så kan du ta del av interna nyheter i myWebLog.

Copyright © 2023 Karlskoga Motorflygklubb. Allt material på denna webbsida är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.